Dental World



Veelgestelde vragen

  • Wat doet Dental World?

    Wij repareren bijna alle instrumenten en micro motoren die in de Benelux verkocht worden, wij doen dit binnen 24 werkuren.

  • Hoe werkt de service van Dental World?
    • Als eerste vraagt u de gratis verzendbox bij ons aan, klik hier voor de box. Zodra u de box ontvangt zit er in de box een verzendzak, een UPS verzendetiket en een korte
      gebruiksaanwijzing, dit is voor een toekomstige retour zending naar Dental World.
    • Dental World repareert uw instrumenten in 99,9% van de gevallen binnen 24 werkuren.
    • Als u een defect instrument heeft dan kan Dental World ervoor zorgen dat het bij u
      opgehaald wordt of dat u het zelf verstuurd per post.
    • Mocht u geen verzendetiket hebben van UPS dan kan Dental World u deze per mail naar u doorsturen, zodat het defecte instrument dezelfde dag nog bij u opgehaald kan worden.
  • Waarom kiezen voor Dental World?
    • Dental World is een uniek reparatie bedrijf, wij weten nog hoe je het woord reparatie
      schrijft. Wij nemen nog de moeite om te kijken of een onderdeel hersteld kan worden door b.v. alleen nieuwe lagers te monteren in plaats van gelijk een compleet nieuwe cartridge te monteren. Wij zijn geen uitwisselbedrijf maar nog een traditioneel ouderwets reparatie bedrijf waar nog echte monteurs werken met verstand van zaken. Wij weten hoe een instrument moet lopen met welke waardes die wij kunnen uitlezen om onze hypermoderne testunit.
    • Dental World beschikt ook over een grote hoeveelheid gebruikte onderdelen, dit stelt ons in staat als b.v. als uw instrument gevallen is, het kopje te vervangen met een 2e hands exemplaar ipv nieuw. Dit is altijd met uw goedkeuring en het staat netjes vermeld op de offerte.
    • Wij zijn in staat op naast het originele onderdeel van de fabrikant u ook een alternatief aan te bieden. Dit betreft een generiek onderdeel dat voorzien is van een Iso certificering. (Dit zal in de toekomst verplicht worden gesteld aan alle reparatie bedrijven). Deze onderdelen zijn in meeste gevallen zelfs beter dan het origineel. Met een fractie van de originele prijs en met 1 jaar garantie.
  • Hoe komen wij aan een gratis verzendbox?

    Op de home page van deze site staat een button waar u op kunt drukken, voor de aanvraag van een verzendbox. U kunt ook op deze link drukken, klik hier.

  • Welke merken repareert Dental World?

    Wij zijn gespecialiseerd in de volgende merken: W&H, KaVo, MK-dent, Sirona, NSK, Bien Air, EMS, TTbio, BA International en Faro.

  • Welke merken repareert Dental World niet en waarom niet?
    • Dental World repareert niet de merken: SOCO, SciCan, Codent, Dental Supply en Being.
    • De merken die wij wel repareren hebben een veel hoger prijs / kwaliteit niveau waar wij volledig achter staan.
  • Hoeveel garantie krijgen wij op reparatie?

    Op originele onderdelen krijgt u 6 maanden garantie, op generieke gecertificeerde onderdelen krijgt u 1 jaar garantie met uitzondering van de kogellagers. Mits u de instrumenten op een juiste manier onderhoud.

  • Als ik een instrument opstuur, zijn hier kosten aan verbonden?

    Als u zelf het instrument naar ons opstuurt, dan is de offerte geheel gratis.

  • Ik ben niet tevreden over de reparatie, wat nu?

    Wij kunnen het bijna niet voorstellen, maar het kan altijd gebeuren dat het nog niet goed werkt, bel dan met ons dan laten wij het gelijk weer bij u ophalen.

  • Heeft Dental World ook bruikleen instrumenten?

    Nee, vanwege onze reparatie snelheid is het bijna niet nodig om een bruikleen op te sturen.

  • Kan ik de instrumenten ook zelf naar u opsturen?

    Dat kan ons adres is:

    Van Heemstraweg 13

    6551 DL Weurt

     

  • Waar onderscheid Dental World zich van de rest?

    Dental World heeft een zeer uitgebreid software programma die precies bijhoudt van elk instrument wat er precies is vervangen, komt een instrument binnen de gestelde garantie periode opnieuw binnen dan geeft het programma dit gelijk aan, wel zo prettig. Indien wij meerdere instrumenten binnenkrijgen met hetzelfde euvel, dan gaan we gelijk met u contact opnemen en vragen of er zaken zijn veranderd in de routing en het onderhoud in de praktijk. Zo kunnen we gelijk zien of een onderhoudsmachine nog wel olie heeft en of het op de juiste manier gesmeerd wordt. Zodat de rest van het instrumentarium behouden blijft.